Els pilots de l’M-Sport per la temporada 2024 del WRC

El Ford d’M-Sport volant. M-SPORT

Després de la sortida del seu pilot principal Ott Tänak direcció Hyundai, l’equip M-Sport ha confirmat la seva alineació per la temporada 2024 del WRC. Adrien Formaux, amb Alex Coria de copilot, i Grégoire Munster, acompanyat per Louis Luka, són els elegits per ocupar les dues places de la formació britànica a sobre del Ford Puma Rally 1. M-Sport ha optat per les ganes i motivació que t’aporta un equip jove per intentar retallar distància amb Hyundai i Toyota, que han sigut molt superiors aquest 2023.

El Ford d’M-Sport volant. M-SPORT

Adrien Formaux, de 28 anys, ja va pilotar el Ford Puma Rally 1 de Motorsport la temporada 2022. Durant el 2023 ha retornat al WRC2, amb un Ford Fiesta, on ha finalitzat vuitè amb 67 punts. En la cita en terres japoneses, M-Sport li va donar una oportunitat al francès per participar en el WRC, però va haver-se de retirar a causa d’un accident. Fournaux afronta aquesta oportunitat a temps complet en la màxima categoria amb molta motivació. “Estic molt content de tornar a Rally1 pel 2024. Aconseguir-ho va ser l’objectiu principal de la temporada 2023, i estic encantat de tornar per fer una temporada completa en el Puma l’any vinent. Tenim un pla adequat per a treballar intensament i oferir els millors resultats que puguem, per a fer costat a l’equip i retornar-lo on es mereix”, ha declarat.

Adrien Fourmaux i Alex Coria celebrant. M-SPORT

Per l’altra banda, Grégoire Munster i Louis Luka van començar la temporada amb el Ford Fiesta de la categoria WRC2, però van pujar a sobre del Ford Puma Rally 1 en les dues últimes cites de l’any, a Europa i a Xile. El gran rendiment del belga en terres europees va impressionar a l’equip i l’ha catapultat fins a tenir una plaça fixa al WRC. Va finalitzar setè a només 4 segons del primer classificat. Al japó va patir problemes mecànics i es va retirar. “Estic ansiós per començar a Montecarlo, i l’objectiu pel 2024 serà primer aconseguir alguns bons resultats i augmentar el ritme ral·li rere ral·li, intentar no cometre errors i simplement adquirir tota l’experiència. Pilotarem contra campions del món, així que serà un gran repte, però estic desitjant que arribi”, va explicar Munster. El pilot amb carnet de Luxemburg també va destacar el fet de formar part de l’estructura prèviament, ja que no necessiten un procés d’adaptació en el mètode de treball i els hi facilita la feina.

Grégoire Munster i Louis Luka a bord del Ford d’M-Sport. M-SPORT

Una de les opcions per ocupar alguna d’aquestes dues places era el vigent campió de WRC2 Andreas Mikkelsen. De fet, el pilot noruec ha desvelat que tenia una oferta de contracte d’M-Sport per aquesta temporada, però finalment ha optat per una vinculació a temps parcial amb Hyundai.

Segons Richard Millener, director de l’equip, l’objectiu de la temporada és “desenvolupar pilots joves” i que poden aprofitar que els campions no corren totes les proves de l’any per obtenir “actuacions fortes i sorprenents”. “Encara tenim tots els ingredients per a oferir resultats, i l’equip està motivat per a començar de nou d’aquí a unes setmanes amb un paper gairebé en blanc sobre el que podem aconseguir”, va avançar Millener, traient el focus dels resultats. Veurem si aquesta visió gens resultadista els serveix per treballar amb calma i construir a poc a poc un projecte guanyador.

Text: Roger Amores / Fotos: M-Sport

Total
0
Shares
Anterior
Quartararo decidirà aviat si renova i Yamaha fa l’impossible

Quartararo decidirà aviat si renova i Yamaha fa l’impossible

El francès té un ull posat a Ducati mentre que els japonesos fitxen tècnics

Posterior
La fuga de talent en les files de Ducati a MotoGP

La fuga de talent en les files de Ducati a MotoGP

Paolo Ciabatti és l'últim en abandonar el projecte dels de Borgo Panigale

També et pot interessar
Total
0
Share