L’Estat, Generalitat i la Diputació de Girona s’han emplaçat a trobar una “solució” per a la congestió de trànsit que es registra la sortida de Girona Sud des que es van alliberar els peatges, de cares al 2023. Una actuació que seria provisional a l’espera que es desenvolupi l’entorn -i també el futur nou Trueta- i que s’haurà de negociar amb ajuntament implicats: Salt i Vilablareix. Tant el secretari general d’Infraestructures del Ministeri, Xavier Flores, com el secretari general de Vicepresidència, Ricard Font, han assegurat que aquest és el tram de la demarcació que més els “preocupa” i que cal posar-hi fil a l’agulla.
D’altra banda, les administracions treballen en altres millores als accessos actuals com la creació d’un aparcament de camions a Vilademuls, un espai de ‘car sharing’ a Girona Oest, aixecar una rotonda a la sortida de l’Escala i millorar la connectivitat a la C-66 des de Girona Nord, entre d’altres.
El que més preocupa a totes tres administracions, però, és trobar una solució per a la sortida de Girona Sud, que en determinats moments del dia registra un important col·lapse circulatori. Si abans ja s’hi concentrava un elevat volum de vehicles, l’alliberament dels peatges ha agreujat la situació.
Flores ha explicat que aquest es el punt que requereix d’una actuació “més complexa” perquè, a banda dels desenvolupaments futurs previstos a la zona, l’espai té diferents titularitats. Entre elles, de Salt i Vilablareix. “Hem d’obrir una línia directa per parlar de quina és la millor solució a curt termini però també pensant en desenvolupaments futurs”, ha precisat Flores.
Per això, esperen que a la propera trobada ja s’hagin reunit amb les diferents administracions implicades i puguin portar, com a mínim, un “esbós de cap a on hem d’anar” a la propera reunió. Preguntat per terminis, Font ha dit que “pel 23 cal tenir una solució”. Altra cosa, ha afegit, és que sigui “un dels diferents estadis de la pantalla” però que cal posar-hi fil a l’agulla.