Intercargirona presenta el nou Renault Austral e-Tech Full Hybrid

El passat dijous 22 de setembre el nou concessionari Renault a Fornells de la Selva, Intecargirona SL, va presentar en primícia el nou model de la marca francesa, el Renault Austral. Es tracta d’un SUV de tamany mitjà que reemplaçarà el Renault Kadjar.

L’acte es va celebrar a les instal·lacions de Fornells de la Selva. Manel Fuentes, periodista i presentador de televisió (“Tu cara me suena”, “Veo como cantas”) va ser el mestre de cerimònies d’una vetllada que va comptar amb una gran afluència de públic.

El director general de Renault Iberia, el Sr. Sébastian Guigues, va explicar que els models Clio, Captur, Arkana, Austral i Megane son els cracks de l’equip, fent un símil amb el fútbol, concretament amb el FC Barcelona, essent els models de referència que han de portar la marca francesa als primers llocs de vendes a nivell d’Europa. Preguntat per Manel Fuentes quina és la tecnologia que un client hauria de comprar en aquests moments, Sébastian Guigues va recomanar a tothom que hagi de comprar un cotxe que pensi en la necessitat que té cadascú, segons els seus hàbits, rutina diària, etc… l’avantatge és que hi ha diferentes tecnologies i la feina dels comercials d’Intercargirona, i de tots els concessionaris Renault, és saber aconsellar al client.

Per la seva banda, Robert Espígul, director d’Intercargirona SL, va afirmar que l’objectiu de l’empresa és aconseguir liderar el mercat automobilístic a les comarques gironines.

En el moment d’entrar a les instal.lacions d’Intercargirona, els assistents omplien unes butlletes amb les seves dades per participar en el sorteig d’un cap de setmana en un hotel amb el nou Renault Austral. L’acte va finalitzar amb un pica-pica per a tots els assistents.

Renault Austral

El nou Austral és un vehicle “tecnològic, eficient i connectat”, segons ha explicat Renault, amb què aspira a la “reconquesta del segment C”. Es basa en la plataforma CMF-CD de tercera generació i es presenta amb una gamma de motoritzacions electrificades que marca el camí cap a la mobilitat elèctrica de la companyia gal·la. La versió Esprit Alpine, d’estil esportiu, la dotació completa de sistemes de seguretat i les diferents solucions de connectivitat completen les principals característiques del nou Renault Austral.

Basat en el llenguatge de disseny sensual tech de Renault, l’Austral es presenta amb una aparença completament nova que no coincideix amb el que oferia fins ara el seu predecessor, el Kadjar. Així, el frontal llueix una gran graella amb un patró específic que integra els fars de LED i els llums de circulació diürna de LED, un element que ja hem vist a altres vehicles de la companyia com el Renault Mégane. A sota, un para-xocs amb una gran secció oberta al centre i entrades d’aire als costats.

El musculós capó, amb marcades línies de caràcter, dóna pas a un perfil dividit en tres línies diferents: una a l’aturada de les aletes davanteres, una altra a la part inferior de les portes i una altra les espatlles. El sostre és gairebé pla, encara que amb certa caiguda cap a la defensa. Està disponible en color de contrast amb la carrosseria, mentre que els baixos dels para-xocs, les taloneres i els passos de roda presenten el característic recobriment plàstic dels SUV.

L’interior del Renault Austral és completament nou i no s’assembla a res del que haguem vist fins ara a la cartera de productes de la companyia. Tot comença amb un volant de disseny més o menys quadrat, amb controls integrats als radis i un selector giratori auxiliar. Ubicat al voltant de la gran pantalla OpenR, el conductor troba un quadre d’instruments de 12,3 polzades al costat d’una pantalla per al sistema d’infoentreteniment en disposició vertical de 12 polzades. Finalment, el nou head-up Display projecta la informació necessària sobre el parabrisa. Sota la pantalla central hi ha alguns controls físics per al climatitzador i una gran consola inferior amb un reposamans lliscant per poder utilitzar “còmodament la pantalla multimèdia”. També hi ha una ranura específica amb un punt de càrrega inductiu per a dispositius mòbils i un compartiment demmagatzematge.

A l’apartat de motors, el Renault Austral presenta una gamma mecànica electrificada. Hi ha diferents versions, sent les d’accés a gamma de gasolina amb tecnologia Mild Hybrid de 12 V. La base és un motor turbo de quatre cilindres i 1.3 litres desenvolupat en col·laboració amb Daimler. Aquest propulsor està assistit per un alternador dʻarrencada i una bateria dʻions de liti de 12 V. Desenvolupa dos nivells de potència, 140 i 160 CV, així com un parell màxim de 270 Nm. Està disponible amb un canvi manual de sis velocitats o una transmissió automàtica X-TRONIC. La tercera opció dins de la gamma és la motorització E-TECH híbrida. En aquest cas, un motor de gasolina de tres cilindres i 1.2 litres amb turbocompressor s’associa a un propulsor elèctric ia una bateria d’ions de liti de 1,7 kWh i 400 V, juntament amb una transmissió automàtica multimode. D’aquesta manera, el motor té una potència combinada de fins a 200 CV, cosa que permet registrar un consum mitjà de 4,6 l/100 km i unes emissions de CO2 de 105 g/km.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
17 concessionaris i més de 400 cotxes participaran a la 16a edició de FiraVO, a Figueres

17 concessionaris i més de 400 cotxes participaran a la 16a edició de FiraVO, a Figueres

La Fira del Vehicle d’Ocasió 2022 (FIRAVO) se celebrarà els dies 7, 8 i 9

Posterior
El Focus ST fa un salt al següent nivell

El Focus ST fa un salt al següent nivell

Desenvolupat per Ford Performance i provat exhaustivament en els camps de proves

També et pot interessar
Total
0
Share