BMW i MV Agusta, grans opcions per a MotoGP a partir del 2027

El nou reglament preveu i facilitarà l’entrada de nous fabricants
BMW a WSBK. BMW

El dilluns 6 de maig, MotoGP va fer un anunci revolucionari per a la seva competició a partir del 2027. El nou reglament provocarà grans canvis en la cerca d’un esport més espectacular. Reducció en la cilindrada, motors i mides de la moto, la prohibició dels dispositius d’alçada, una gran limitació en l’aerodinàmica… A més, es mantindrà el sistema de concessions instaurat enguany, i aquest preveu l’arribada de nous fabricants. BMW o MV Agusta podrien ser dues de les marques interessades a irrompre a la categoria reina del motociclisme.

Jack Miller al test de Qatar. // Gold & Goose / Red Bull Content Pool

“Tots els fabricants que hagin participat en la temporada 2026, començaran la pròxima campanya en el rang B del rànquing de concessions. A mitja temporada, en l’aturada d’estiu, es revisarà els resultats de la primera meitat i es faran els canvis necessaris en el rànquing. Pel que fa a nous fabricants que no hagin format part de la campanya 2026, ocuparan el rang D del rànquing de concessions. La seva posició també serà revisada a mitja temporada”, explica el nou reglament. Així doncs, si BMW, MV Agusta o qualsevol altra marca volgués entrar a MotoGP, tindria les facilitats de concessions que reben Yamaha o Honda enguany.

Tal com vam explicar a El Motor de Girona el mes de març, BMW està estudiant la seva entrada a MotoGP. L’arribada de Markus Flasch com a nou CEO de BMW Motorrad ha capgirat la visió de la fàbrica alemanya, que sempre havia descartat aquesta opció. BMW és col·laborador de MotoGP, posant el Safety Car, i se’ls va oferir entrar en la plaça de Suzuki el 2022. “Soc un defensor absolut del motorsport. No tinc dubte que la competició ben feta contribueix realment a la força de la marca i a l’entusiasme cap a ella dins de la comunitat”, deia Flasch fa uns mesos, i el fitxatge de Toprak Razgatlıoğlu per la divisió de Superbikes n’és una prova. El dirigent va afirmar que estudien entrar “a nous formats” i no va descartar la irrupció a MotoGP; més aviat tot el contrari.

Toprak Razgatlıoğlu al Circuit de Catalunya. BMW

Pel que fa a MV Agusta, la situació és certament diferent. Pierer Mobility AG, el grup propietari de KTM, ha pres el control majoritari de la marca russa, i tenen entre cella i cella la seva presència a MotoGP. L’organització no permetrà la presència d’un nou equip satèl·lit de KTM, tal com és el GasGas actualment, amb l’objectiu de frenar una situació com la de Ducati. Si no fos per aquesta restricció, MV Agusta ja seria al paddock aquesta temporada. Per poder ser-hi a partir del 2027, l’organització obligaria a Pierer Mobility a homologar un nou prototip, diferent del de KTM, per a ser “un producte diferent”. “Sí, per al 2027 no descarto la possibilitat que entrem a MotoGP amb MV Agusta com a marca pròpia”, afirmava Stefan Pierer, CEO de KTM, a Speedweek.

En tot cas, amb l’interès de noves marques en entrar a la competició i l’adquisició de Dorna Sports per part de Liberty Media, i sobretot amb les grans curses que estem vivint últimament, MotoGP té un futur molt il·lusionant al davant.

Text: Roger Amores / Fotos: BMW i Red Bull Content Pool

Total
0
Shares
Anterior
El nou reglament de MotoGP a partir de l’any 2027 que promet un millor espectacle

El nou reglament de MotoGP a partir de l’any 2027 que promet un millor espectacle

La competició farà un canvi radical en motor, aerodinàmica i tecnologia

Posterior
Audi insisteix en Carlos Sainz, amb Mercedes a l’espera

Audi insisteix en Carlos Sainz, amb Mercedes a l’espera

El madrileny continua sense saber el seu futur i quin volant ocuparà el 2025

També et pot interessar
Total
0
Share