Nissan electrifica Estocolm amb les primeres proves dinàmiques de l’Ariya i del nou Qashqai E-POWER

A Estocolm han tingut lloc les primeres proves dinàmiques en carretera del crossover cupè Nissan Ariya i del nou Qashqai E-POWER, dues fites en el viatge de Nissan cap a la mobilitat de zero emissions.

Després de l’anunci fet el març per Nissan a Europa de l’arribada de la nova línia electrificada de sis models, Ariya i Qashqai E-POWER personifiquen el lideratge de Nissan en crossovers i electrificació.

«Estem en un viatge emocionant cap a l’electrificació juntament amb els nostres clients. La nostra tecnologia exclusiva E-POWER dona suport als conductors a través de la transició a la conducció de zero emissions i l’Ariya representa el pinacle del nostre futur totalment elèctric», va dir Bruno Mattucci, conseller director general de Nissan Iberia.

El nou Qashqai e-POWER ofereix el plaer inconfusible de la conducció elèctrica, sense necessitat de recarregar. Amb la tracció a les rodes provinent purament d’un motor elèctric, la tecnologia única de Nissan ofereix una experiència de conducció crossover inigualable, amb la suavitat i l’agilitat pròpia d’un vehicle elèctric, però sense la necessitat de recarregar.

El Nissan Ariya va més enllà en redefinir la conducció totalment elèctrica per a aquelles persones que ja estan preparades per adoptar-la. L’Ariya encarna l’ADN japonès de Nissan per oferir una conducció dinàmica i un dels interiors més curats i espaiosos del segment.

Ambdós vehicles assenyalen el següent pas en la ruta del pla Ambition 2030, la visió a llarg termini de la companyia per potenciar la mobilitat i més enllà, i donen suport a l’objectiu de Nissan d’assolir un 75 % de vendes electrificades a Europa per a l’any fiscal 2026.

El primer crossover cupè elèctric de Nissan redefineix la conducció dels vehicles elèctrics

L’Ariya, dissenyat per guiar la transició a la conducció de zero emissions, s’aprofita del lideratge de Nissan en electrificació i capacitats crossover per oferir la millor experiència de conducció elèctrica.  

La plataforma totalment elèctrica de l’Ariya combina un lliurament excel·lent de potència, capacitat de càrrega i autonomia, amb un equilibri calibrat acuradament entre el confort de conducció i l’agilitat de conducció. Disponible en tres versions, Ariya 2WD 63 kWh, Ariya 2WD 87 kWh i Ariya E-4ORCE AWD 87 kWh, i una autonomia de fins a 533 km, el Nissan Ariya satisfà amb seguretat les necessitats dels clients.

L’Ariya es manté fidel a l’herència Nissan de vehicles emocionants de conduir i es basa en la nova plataforma CMF-EV desenvolupada per l’Aliança i optimitzada per oferir un rendiment incomparable. Gràcies al motor 100 % elèctric, el Nissan Ariya ofereix un parell instantani i una acceleració potent per oferir una experiència de conducció suau, silenciosa i àgil. Gràcies al seu rendiment notable en càrrega ràpida, l’Ariya 87 kWh pot recuperar fins a 350 quilòmetres en 30 minuts utilitzant un sistema de càrrega CCS.

L’exterior i interior cridaner de l’Ariya incorpora l’ADN japonès de Nissan i reimagina el potencial dels vehicles elèctrics en encarnar la filosofia del futurisme japonès atemporal de Nissan amb un disseny poderós que fusiona estètica i funcionalitat, alhora que crea una atmosfera exclusiva i oberta.

El Nissan Ariya ha estat equipat amb les últimes tecnologies de seguretat i assistència al conductor, incloent-hi ProPILOT amb Navi-link, la iteració més innovadora del sistema d’assistència al conductor de Nissan a Europa fins ara. El nou Nissan Ariya ja es pot demanar a Espanya, amb un preu que arrenca en 47.900 € sense descomptes.

Qashqai E-POWER: la motorització electrificada exclusiva de Nissan en el crossover que va crear el segment

El nou Qashqai és el primer model a Europa equipat amb el sistema de propulsió e-POWER de Nissan. Exclusiu de Nissan, serà un component clau en l’estratègia d’electrificació de la companyia, i oferirà una conducció àgil, eficient i silenciosa.

Qashqai E-POWER: únic i electrificat sense endoll

El sistema E-POWER està format per una bateria d’alt rendiment que es complementa amb un motor de gasolina turboalimentat de tres cilindres i 1,5 litres de compressió variable que genera 156 CV, un generador d’energia, un inversor i un motor elèctric de 140 kW de mida i potència de sortida similars als que incorporen els vehicles elèctrics de Nissan. El motor de gasolina genera electricitat, que es pot transmetre a través de l’inversor al paquet de bateries, al motor elèctric o a ambdós, segons l’escenari de conducció. 

El que diferencia aquest tren motriu és que el motor elèctric és l’única font de tracció a les rodes, per la qual cosa la seva resposta és instantània i lineal.

e-Pedal Step

Igual que el LEAF, el nou Qashqai e-POWER es beneficia d’una experiència de conducció completament nova d’«un pedal» anomenada e-Pedal Step. Dissenyat per eliminar la tensió repetitiva de la conducció urbana de parada i arrencada, en què el conductor mou amb freqüència el peu entre l’accelerador i el fre, e-Pedal Step permet als conductors accelerar i frenar usant només l’accelerador.

El sistema s’ha d’activar primer mitjançant l’interruptor en la consola central i, un cop activat, l’accelerador lliura l’acceleració com de costum. Després d’alliberar l’accelerador, e-Pedal Step frena el Qashqai a 0,2 g, prou com per il·luminar els llums de fre i reduir la velocitat a una velocitat «progressiva», no a una parada completa. Això garanteix que les maniobres d’estacionament a baixa velocitat siguin el més suaus possible. Els conductors adaptaran ràpidament les entrades del pedal de l’accelerador per mantenir un progrés suau, per tal d’assegurar que la conducció urbana sigui més intuïtiva i menys exigent.

El camí cap a la conducció 100 % elèctrica, sense necessitat de recarregar

Els estudis de Nissan han demostrat que els conductors europeus de crossover passen més del 70 % del seu temps circulant en entorns urbans i suburbans. Aquests estudis també mostren que els conductors se senten obligats a renunciar al plaer de conduir per tenir una mentalitat ecològica en l’elecció del vehicle.

e-POWER respon a aquesta tendència, ja que ofereix una eficiència de combustible òptima sense renunciar al plaer de conduir gràcies a la combinació del motor elèctric amb l’innovador motor de combustió interna de compressió variable.

Com a tal, e-POWER és una tecnologia ideal per a aquells que s’enfronten a una conducció urbana o suburbana diària, els agradaria fer la transició a un vehicle 100 % elèctric en el futur, però no poden recarregar fàcilment o no estan preparats per passar a la mobilitat electricitat per complet.

Les vendes començaran al setembre en els mercats europeus.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
Mercedes-Benz EQE : La berlina elèctrica de referència

Mercedes-Benz EQE : La berlina elèctrica de referència

L’avantguarda de les berlines d’empresa amb luxe avançat El EQE

Posterior
I CLÀSSIC LA SELVA

I CLÀSSIC LA SELVA

El 1987, 1988 i 1991 van ser guanyades pel pilot local Rafel Martorell

També et pot interessar
Total
0
Share