Tot just estrenada la dècada dels 70 va arribar al mercat un d’aquests models cridats a fer història, no només a Toyota sinó en el món de l’automòbil en general. Aquell any va veure la llum el Toyota Celica, un dels cupès més cèlebres gràcies al seu disseny, tacte de conducció i comportament, a més del seu domini del Campionat del Món de Ral·lis -World Rally Championship (WRC) – a principis dels anys 90.
El nom del nou model desenvolupat per Toyota ja feia presagiar el seu futur -Celica és sinònim de ‘celestial’-, de manera que des del primer moment quedava clar que estava cridat a ser un estel en el mercat automobilístic mundial. Així va quedar demostrat en les seves set generacions i més de 35 anys d’història.
El nou cupè 2 + 2 de Toyota es va presentar en societat el desembre de 1970 i va suposar per a Toyota tornar a posar el focus en els ‘specialty cars’, els vehicles especialitzats, combinant disseny i alt rendiment amb un preu assequible per als conductors més joves . L’objectiu era proporcionar el model ideal per a aquells que volien gaudir d’una gran sensació de llibertat al volant però gaudir també d’un pràctic interior i una resposta esportiva.
Desenvolupat a partir de la plataforma del Carina, el Celica oferia múltiples possibilitats de personalització ja que, sota la denominació ‘sistema complet d’opcions’, es podia triar entre diversos motors de 1.4 i 1.6 litres, dos tipus de caixes de canvi manual i una transmissió automàtica i 4 acabats -ET, LT, ST i GT-.
Confort i facilitat de conducció van ser també prioritaris per als enginyers que van desenvolupar el Celica, però sempre garantint una resposta dinàmica excel·lent en corba per conquistar als més entusiastes de la conducció esportiva. Ho van aconseguir amb una configuració de suspensió davantera independent i posterior de quatre braços, amb amortidors separats, el que al costat de la posada a punt de la resta del xassís va permetre convertir el Celica en un model únic en carreteres de muntanya.