El límit de velocitat dins del nucli urbà de Girona serà de 30 km/h a partir de l’11 de maig

En les vies de la xarxa bàsica que travessa la ciutat per connectar amb els municipis veïns es podrà circular a 40 km/h a excepció d’alguns trams. Aquestes són les mesures més destacades que ha adoptat l’Ajuntament de Girona per adaptar la modificació del reglament general de circulació estatal a la localitat

Hi haurà una sèrie de vies, però, en què es podrà arribar als 40 km/h per les seves característiques, com ara els eixos de la xarxa bàsica de circulació –que connecten amb els municipis veïns- o vies que alimenten aquests eixos. En aquests punts es podran superar els 30 km/h sempre que hi hagi un senyal que així ho indiqui. Aquesta és una mesura concreta que s’ha aplicat a la ciutat, després que la pròpia normativa estatal permeti adaptar alguns punts del reglament. 

Concretament, a Girona es podrà circular a 40 km/h en els següents eixos de la xarxa bàsica: des de plaça de la Vila de Perpinyà fins a la plaça de Salt, passant per l’avinguda de Josep Tarradellas i el carrer del Riu Güell; des de la plaça de la Vila de Perpinyà fins al carrer de Barcelona, passant per l’avinguda de França i el passeig de la Devesa, i als carrers d’Emili Grahit i el passeig d’Olot. També es podrà arribar als 40 km/h a les vies que alimenten la trama d’aquests eixos, com són el pont de l’Aurora, el carrer de Sant Gregori, el carrer de Roberto Bolaño i Ávalos, el pont de Fontajau, el carrer de Salt, el carrer de Reggio Emilia i la carretera de Sant Feliu. Per últim, alguns trams de la xarxa local com el carrer d’Albi, el carrer del Riu Cardener, l’avinguda de Montilivi, el carrer del Pic de Peguera, la pujada d’Alfons XII, el carrer de Pedret, l’avinguda de Ramon Folch i la Gran Via de Jaume I, seran també zones on es podrà circular a 40 km/h. 

Cal assenyalar que alguns trams d’aquestes vies se senyalitzaran igualment a 30 km/h si es tracta d’espais propers a entorns sensibles com són els centres educatius. Aquest serà el cas, per exemple, de l’avinguda de Josep Tarradellas entre la plaça de l’Assemblea de Catalunya i la rotonda del passeig d’Olot. 

Tal com ha explicat la regidora de Mobilitat i Via Pública, Marta Sureda, aquestes són les mesures principals que ha aplicat l’Ajuntament de Girona per adaptar el nou reglament de circulació al municipi. “Amb aquesta normativa volem aconseguir una disminució dels accidents a Girona, volem carrers segurs. Si la velocitat és menor, el temps de reacció és major i l’impacte que rep la víctima també és menor. Alhora, si els carrers són més segurs, també es dona peu a utilitzar més la bicicleta per desplaçar-se. En definitiva, el que pretenem amb aquesta mesura és millorar la convivència de tots els usuaris de la via pública, millorar la qualitat de l’aire i reduir la contaminació acústica”, ha afirmat la regidora.  

De fet, Girona ja fa temps que havia adequat la velocitat màxima permesa a 30 km/h en diversos punts de la ciutat amb un carril de circulació per sentit amb l’objectiu de millorar la seguretat en aquestes vies. Al municipi, a més, hi ha diversos carrers de plataforma única, amb espai compartit o prioritari per a vianants, on la velocitat de circulació permesa són 20 km/h.

El Reial decret 970/2020, de 10 de novembre, pel qual es modifiquen el Reglament general de circulació, aprovat per Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre i el Reglament general de vehicles, aprovat per Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, en matèria de mesures urbanes de trànsit, permet a les autoritats municipals adaptar alguns punts de la norma. Així doncs, l’article 50 assenyala com a límits genèrics de velocitat en vies urbanes els 20 km/h per vies que disposin de plataforma única entre calçada i vorera, els 30 km/h en vies d’un únic carril per sentit de circulació i els 50 km/h en vies de dos o més carrils per sentit de circulació. Els carrils reservats per a la circulació de determinades persones usuàries, com els carrils bici, o d’ús exclusiu de transport públic no computen com a carril en aquestes últimes vies. El reglament també preveu que l’autoritat municipal pugui rebaixar o augmentar els límits, prèvia senyalització específica, com és el cas de Girona. 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
VOLKSWAGEN ID.4: Una nova dimensió SUV

VOLKSWAGEN ID.4: Una nova dimensió SUV

Posterior
Toyota, líder de vendes a particulars a Espanya

Toyota, líder de vendes a particulars a Espanya

Toyota va tancar el passat mes d’abril amb un nou resultat històric al

També et pot interessar
Total
0
Share