“Prendré una decisió entre els Grans Premis de l’Índia i el del Japó”, preveia Marc Márquez durant el test de Misano. El de l’Índia ja l’hem passat, i aquest cap de setmana MotoGP visita el Circuit de Motegi. Així doncs, seguint el full de ruta del cerverí, aquest cap de setmana hauríem de tenir notícies. I així serà. Com bé han informat mitjans com el diari AS, Marc Márquez té tancat el seu fitxatge amb el Gresini Racing Team, on s’enduria els seus patrocinadors i compartiria equip amb el seu germà. Sent la cursa de casa, Honda farà un últim intent aquest cap de setmana per retenir al vuit cops campió del món, però, si no hi ha cap canvi de plans d’última hora, el Tro de Cervera pilotarà una Ducati la temporada 2024.
L’últim intent d’Honda
Honda encara té l’esperança de retenir a Marc Márquez una temporada més. El bon rendiment de la moto en un circuit tan particular com el de Buddh i el passat gloriós del català a la marca són els dos únics arguments als quals s’agafen els japonesos, sense un prototip engrescador per la temporada 2024. No volen perdre la punta angular del projecte. Ricard Jové, expert en el mercat de MotoGP, ha explicat que Honda s’està movent per contractar a Davide Brivio, actualment a la F1 amb Alpine, com a última bala.
Aquest dissabte hi haurà una reunió entre els caps de HRC (Honda Racing Corporation) i el gran dels Márquez per tractar el seu futur, però no es preveu que hi hagi cap canvi de plans. De fet, s’està parlant que tampoc posaran cap trava per la seva sortida. Les dues bandes són conscients que allargar aquesta situació contra la voluntat d’una d’elles no beneficiaria a ningú, i voldrien acabar aquesta increïble història de la millor manera i sense embrutar-la. No obstant això, en cas d’arribar a un acord, no hi hauria comunicat oficial encara.
L’acord amb Gresini
Com ja vam avançar fa diverses setmanes, Marc Márquez arribaria al Gresini Racing Team de la mà dels seus patrocinadors: Red Bull, Allianz, Estrella Galicia i qui sap si Repsol. L’equip liderat per Nadia Padovani passaria de ser un equip amb problemes econòmics a ser el satèl·lit amb més diners. La idea de comprar l’equip sembla menys probable avui dia. A més, Ducati ja ha canviat totalment el seu discurs inicial sobre una hipotètica arribada del cerverí. Primerament, Claudio Domenicali, CEO dels de Borgo Panigale, va assegurar que “Marc Márquez no encaixa amb l’esperit familiar de Ducati”, per després dir que era “massa gran”. Fa pocs dies, durant el GP de Misano, Paolo Ciabatti, director esportiu de la marca italiana, ja va deixar caure que era una decisió “entre Márquez i Gresini”, deixant la porta oberta al fitxatge. Aquest cap de setmana passat, Davide Tardozzi, Team Manager del Lenovo Team, ha fet evident el canvi de postura confessant que “tothom sap l’estima que tenim per Marc Márquez”, però tornant a deixar-ho en mans del pilot i Gresini.
S’està parlant d’un contracte d’un any, o un més un, així Marc Márquez tornaria a quedar lliure pel 2025, quan queden disponibles moltes motos interessants com els equips oficials de Ducati i, sobretot, KTM, amb qui el pilot ja s’ha enviat missatges d’amor públics en diverses ocasions. Veurem si Honda pot fer un cop de volant a la situació, però tot fa indicar que aquest cap de setmana quedarà segellada la ruptura amb el seu pilot estrella.
Text: Roger Amores / Foto: @marcmarquez93