Les dues assignatures pendents d’Aprilia pel 2024

Els italians han de millorar el time attack i l’escalfor que desprèn la moto
Aleix Espargaró i Maverick Viñales celebrant el doblet del Circuit de Catalunya. APRILIA

Aprilia continua en el seu imparable procés d’evolució a MotoGP. Sense anar més lluny, la temporada 2021 van finalitzar el campionat de constructors últims, i les dues següents temporades han pujat fins a la tercera plaça. El doblet de la temporada passada al Circuit de Catalunya on Aleix Espargaró es va endur la victòria just per davant del seu company d’equip Maverick Viñales va ser el dia més important des de l’inici del projecte el 2015, quan el fabricant de Noale va entrar a la categoria reina. No obstant això, la marca italiana encara té dues assignatures pendents per lluitar plenament pel mundial.

L’Aprilia d’aquesta temporada va realment bé. En paraules d’Aleix Espargaró, és molt més fàcil mantenir el ritme durant moltes més voltes amb els pneumàtics usats. També, el granollerí va explicar que la moto és “de les més difícils que he pilotat, però a la vegada més competitiva“. Amb aquests avenços, segur que poden lluitar per les posicions capdavanteres més recurrentment. Malgrat això, que és un apartat que els acosta moltíssim a ser els més forts els diumenges, hi ha un element clau en el qual encara han de millorar. “Continuem sent febles a una volta”, repeteix el gran dels Espargaró constantment al llarg de la pretemporada. El time attack no és la gran virtut de l’Aprilia i això els pot perjudicar en les sessions de classificació. El granollerí destaca la dificultat d’avançar en cursa en la MotoGP actual, amb les aerodinàmiques modernes i les motos tan grans, i classificar-se bé és primordial per lluitar per victòries.

Aleix Espargaró a Àustria. // Philip Platzer / Red Bull Content Pool

La segona assignatura pendent és l’escalfor que desprèn la moto a darrere d’un rival. Va ser el gran impediment de la temporada 2023, sobretot en la segona meitat de l’any, quan el mundial visita l’Àsia. Maverick Viñales es va haver de retirar d’una cursa i Raúl Fernández va explicar en el canal de Nico Abad que a Tailàndia es va desmaiar després de la cursa. “Per l’aire calent, havia de fer tota la recta sense respirar. Això et mareja durant la cursa, et provoca cansament muscular… Vaig arribar al box i els mecànics em van haver d’ajudar perquè veia blanc”, relatava el madrileny. Durant la pretemporada han estat fent proves, rodant tots els pilots d’Aprilia junts i buscant solucions, però encara no han donat amb la tecla.

Miguel Oliveira, Maverick Vinales i Aleix Espargaró a Sepang. // David Goldman / Red Bull Content Pool

Ara mateix, KTM i Aprilia són les úniques alternatives a Ducati, però encara són massa lluny en alguns camps per a ser els ferms competidors per títol. Si els de Noale resolen aquests impediments, o almenys els disminueixen, seran una opció molt més real per guanyar.

Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull Content Pool i Aprilia

Total
0
Shares
Anterior
La VIII Volta Cales de l’Empordà promet una jornada emocionant

La VIII Volta Cales de l’Empordà promet una jornada emocionant

És la segona cita de l'any de la Copa Gironina de Regularitat

Posterior
ÚLTIMA HORA: Sainz serà operat d’apendicitis i abandona el GP de l’Aràbia Saudita

ÚLTIMA HORA: Sainz serà operat d’apendicitis i abandona el GP de l’Aràbia Saudita

Carlos Sainz serà baixa del Gran Premi de l’Aràbia Saudita per culpa

També et pot interessar
Total
0
Share