Home Actualitat Toyota incrementa notablement la seva penetració en el mercat espanyol de la mà dels híbrids elèctrics
Toyota incrementa notablement la seva penetració en el mercat espanyol de la mà dels híbrids elèctrics

Toyota incrementa notablement la seva penetració en el mercat espanyol de la mà dels híbrids elèctrics

0
0

Toyota Espanya ha matriculat gairebé 50.000 unitats entre les dues marques que comercialitza al mercat espanyol, Toyota i Lexus, en els nou primers mesos de 2020, incrementant notablement la seva penetració al arribar a un 6,7% de quota. Aquesta xifra suposa un ascens d’1,5 punts percentuals, el major creixement del mercat espanyol.

Dels gairebé 50.000 Toyota i Lexus lliurats de gener a setembre de 2020, el 76% correspon a models híbrids elèctrics, amb gairebé 38.000 unitats. Encara que en el mateix període del l’any anterior les matriculacions de Toyota Espanya van ser un 18,7% superiors, la caiguda és molt menor que l’acumulada en el mercat total a Espanya, que entre gener i setembre de 2020 ha baixat un 37%.

La quota del 6,7% de Toyota i Lexus a Espanya suposa estar 0,6 punts percentuals per sobre de la xifra a nivell Europa ja que, en els nou primers mesos de l’any, es van vendre 715.081 unitats de Toyota i Lexus al continent europeu, augmentant la quota de mercat fins al 6,1%. El 52% de les vendes Toyota-Lexus a Europa van ser models híbrids elèctrics 372.893 unitats-, arribant a al 61% a Europa Occidental.

Els tres models més populars de Toyota a Espanya de gener a setembre van ser el Toyota C-HR Electric Hybrid, el Toyota RAV Electric Hybrid i la família Toyota Corolla Electric Hybrid. Així, les tres carrosseries de la gamma Corolla va superar les 10.000 unitats 10.682 en concret-, amb 8.549 unitats en el cas del Toyota C-HR Electric Hybrid i més de 7.000 unitats (7.025) en el cas del pioner del segment SUV, el Toyota RAV4. Per la seva banda, Yaris i Yaris Elèctric Híbrid també va superar les 7.700 unitats al sumar-se 3.508 unitats de la variant de motorització convencional i 4.216 de la variant híbrida elèctrica.

Per la seva banda, els tres models de Lexus que van sumar més matriculacions a Espanya de gener a setembre d’aquest any van ser UX, NX i CT, amb 2.154, 1.417 i 422 unitats, respectivament. A Europa, la gamma SUV de Lexus, amb RX, NX i UX, representen el 75% de les vendes. Així, es van comercialitzar 13.514 unitats de la gamma NX, 12.664 de RX i 12.029 de UX.

LEAVE YOUR COMMENT

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *