Els dirigents de Liberty Media estan al·lucinats amb el gran espectacle que és MotoGP. Els nous propietaris van presenciar en directe el Gran Premi d’Austin, ja que són estatunidencs, i es freguen les mans amb la seva nova adquisició. Liberty Media va comprar el 86% de les accions de Dorna Sports per 4.200 milions d’euros i, malgrat que es va anunciar durant el mes d’abril, aquest moviment no serà efectiu fins a final d’any, quan la Comissió Europea de la Competència en doni el vistiplau.
“Vam estar encantats d’anunciar a l’abril l’adquisició de MotoGP. Vull reiterar les atractives qualitats d’aquest actiu: un esport de nivell de lliga mundial amb carreres increïbles. Per exemple, en les quatre primeres carreres hem tingut deu pilots de set equips diferents que han pujat al podi, i el temps mitjà per a decidir el guanyador de les curses ha estat d’aproximadament un segon”, declarava Greg Maffei, director i màxim accionista de Liberty Media.
A més, Maffei va desvelar diversos detalls que generen molt bones sensacions per al futur de MotoGP. “Aquest dilluns es va anunciar el nou reglament tècnic de MotoGP a partir del 2027. S’esperen carreres encara més renyides. I més avançaments. L’assistència de públic a les carreres està sent molt bona. Per exemple, el GP de Portugal va augmentar un 41% respecte a l’any anterior i el GP d’Espanya a Jerez va tenir l’assistència més gran des del 2015. MotoGP és impressionant i Liberty té experiència per a ajudar-los a augmentar l’exposició a tot el món. Després d’anunciar-se la compra de MotoGP, vam tenir una allau d’interès, tant dels socis potencials de difusió, fabricants, llocs potencials, tots molt interessants“, explicava.
Si no hi ha cap imprevist d’última hora, a final d’any Liberty Media començarà a operar com a nou propietari de MotoGP i s’espera que catapulti aquest esport fins al màxim aparador mediàtic, tal com han fet amb la F1, “el Gran Circ”.
Text: Roger Amores / Fotos: